De Foetushemel
Over de potentie van leven en dood
Hoe voelt het om terecht te komen in een andere wereld?
Een wereld waarin je niet vastzit in hokjes en vakjes,
maar vrij kunt zijn zonder te worden gestigmatiseerd als “anders”?
In de samenleving van nu lijkt geen plaats te zijn voor iemand die queer, zwart, non-binair en neurodivers is, zoals Freddie (Naomi Grant). Je ben man of vrouw, zwart of wit, links of rechts, pro-life of pro-choice. Hoe zou de wereld eruitzien als we ons loskoppelen van deze dualiteiten?
Wanneer Freddie het leven niet meer ziet zitten, krijgt hen onverwachts hulp vanuit de foetushemel – een parallel wereld, bewoond door ongeboren en geaborteerde foetussen. Een plek waar goed of fout niet bestaat. Waar je jezelf mag zijn. Volledig in hun kracht en potentie biedt de foetushemel Freddie een breder perspectief op het leven en het menszijn. Een confronterende, visuele voorstelling over hokjes, keuzes en jezelf mogen zijn.
Visuele reis
In navolging op het succes van de Bellevue Lunchtheatervoorstellingen Mahler & Kokoschka en Vrouw en Vos maakt regisseur Ulrike Quade in nauwe samenwerking met Carly Everaert van De Foetushemel een beeldende voorstelling over transformatie, zelfbeschikking en de potentie van leven en dood. De voorstelling combineert beeld, spoken word en vele digitale elementen (motion capture, robotica en 3D projectie) tot een ervaring die inspireert en confronteert. De muziek van OTION, geïnspireerd door zijn Surinaamse roots, neemt je daarbij mee op een visuele reis door de geschiedenis van de mens.
“Een visueel spektakel”
★★★
de Volkskrant
“Een waar schouwspel dat begoochelt, en tegelijkertijd de ruimte biedt om na te denken en te voelen, eindelijk”
★ Keuze van de criticus ★
Theaterkrant
Speeldata
To be announced.